Celem Programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mieszkanie dla absolwenta, jest wzrost niezależności beneficjentów oraz ułatwienie
im aktywności zawodowej i społecznej poprzez zapewnienie samodzielnego mieszkania spełniającego indywidualne kryterium dostępności dla beneficjenta.
Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym, lecz nie później niż do dnia 31.12.2023 r.
Adresatem Programu są osoby, które posiadają
- orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie
o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku osób z niepełnosprawnością narządu słuchu, - posiada status absolwenta szkoły podstawowej, ponadpodstawowej (wszystkich typów szkół) lub szkoły wyższej, uzyskany w okresie 36 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- złoży oświadczenie o braku możliwości zamieszkania w miejscowości realizowania aktywności zawodowej;
- złoży oświadczenie o poszukiwaniu zatrudnienia lub o podjętym zatrudnieniu.
Dofinansowanie jest udzielane maksymalnie na okres 36 miesięcy.
Dofinansowanie dotyczy wszystkich kosztów wymienionych w umowie najmu ponoszonych przez beneficjenta.
Adresat Programu składa wniosek w „Systemie Obsługi Wsparcia” (SOW)
o przyznanie dofinansowania na wynajem lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego spełniającego indywidualne kryterium dostępności dla beneficjenta.
Poniżej znajduje się film prezentujący możliwość złożenia wniosku elektronicznie w ramach programu.
Wszystkie osoby niepełnosprawne gorąco zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Złożenie wniosku o dofinansowanie w systemie SOW może być pierwszym, ale jakże ważnym krokiem zmierzającym do korzystania z zalet całej gamy usług i instrumentów dostępnych w przestrzeni publicznej dla posiadaczy podpisu elektronicznego/Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Więcej informacji o tym, jak zakłada się Profil Zaufany, włącznie z filmem instruktażowym znajdują się na portalu SOW, a także:
- na Portalu Profilu Zaufanego,
- na Portalu OBYWATEL.GOV.PL,
- na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji.
SKŁADANIE WNIOSKÓW W SYSTEMIE SOW (ONLINE) UŁATWIA UBIEGANIE SIĘ
O POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU, BEZ KOLEJEK I BEZ BARIER.
Konto do składania wniosków można założyć na portalu Systemu Obsługi Wsparcia pod tym adresem: https://sow.pfron.org.pl/
Aby skorzystać z pełnej wersji systemu należy posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny (płatny) lub profil zaufany ePUAP (darmowy). Informacje oraz wideo poradnik dotyczący profilu zaufanego można znaleźć pod adresem:
https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/jst/filmy/film-informacyjny-jak-zalozyc-profil-zaufany/index.html
Pełną informację na temat rejestracji, funkcjonowania systemu oraz wideo poradniki dotyczące zakładania konta oraz wypełniania i wysyłania wniosków można znaleźć na stronie PFRON pod adresem: https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/info/
Zapraszamy do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777.
Informację można również uzyskać na stornie https://portal-sow.pfron.org.pl oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach przy
ul. Zygmunta Starego 17, pok. 090 lub telefonicznie 32/332-66-14, 514-441-920